2012-03-30

Macroner med jordgubbssmak


Ok med risk för att bli tjatig så har jag bakat macroner igen, den här gången med jordgubbssmak. Jag använder mig av samma recept som vanligt, ett säkert kort med andra ord och det hittar ni här. Jag har tillsatt röd hushållsfärg och några droppar jordgubbsessens i smeten. Fyllningen är smarrig jordgubbstryffel och receptet kommer från konditorn Mia Öhrn. Nu inför påsk är min plan att baka två sorter till och ge bort i påskpresent till nära och kära. Blir ni själva sugna på att baka macroner så är mitt tips att inte stressa, var noggrann och använd hushållsvåg för bästa resultat. Ha en fin helg!

Bild: Josefine- at home

2 kommentarer:

  1. Vilken läcker färg du fått till! Mmm skulle inte vara fel att smaka en sån ;)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Du har verkligen fått till det, kul! Jag tycker också det receptet är det bästa. Ska dock testa med sockerlag nästa gång och se om det är ännu bättre som alla säger...

    SvaraRadera